rozmiar czcionki: A | A | A

Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 352 Radomierzyce – Zatonie zakończona

23.10.2014 14:11

Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego wziął dziś udział w konferencji promującej infrastrukturalny projekt transgraniczny „Przebudowa drogi nr 352 i S 146 będącej łącznikiem do A4 w Zgorzelcu”. Projekt ten został zrealizowany przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu, reprezentującą województwo dolnośląskie.

Spotkanie dotyczące przebudowy drogi wojewódzkiej nr 352 Radomierzyce – Zatonie odbyło się dziś o godz. 11:00 w Urzędzie Miasta i Gminy w Bogatyni. Oprócz podsumowania wykonania transgranicznego projektu drogowego przebudowy DW 352 Radomierzyce – Zatonie, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu przedstawiła plany inwestycyjne w nowej perspektywie finansowej na lata 2014-2020. Podpisane zostały również nowe porozumienia o współpracy transgranicznej dotyczące kontynuacji przebudowy dróg wojewódzkich nr 352 i 354.


Modernizowany odcinek dolnośląskiej drogi wojewódzkiej nr 352 (dł. ok. 14,5 km), znajduje się na terenie powiatu zgorzeleckiego oraz dwóch gmin: Zgorzelec i Bogatynia, jest bezpośrednim połączeniem z polsko-niemieckim przejściem granicznym Sieniawka - Zittau, siecią TEN-T i autostradą A4. Dla wszystkich użytkowników, a w szczególności obszaru przygranicznego, połączenie to jest ważnym szlakiem komunikacyjnym. Droga wojewódzka nr 352 ze względu na zły stan techniczny wymagała niezbędnej modernizacji, żeby zapewnić bezpieczeństwo i odpowiednie warunki jazdy.

 
29 czerwca 2009 roku we Wspólnym Sekretariacie Technicznym w Dreźnie został złożony wniosek o dofinansowanie projektu w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska-Saksonia 2007-2013, Osi priorytetowej: 1 „Rozwój Transgraniczny”, Dziedziny wsparcia: 3.1 „Transport i Komunikacja”.

Partner Wiodący – Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu (DSDiK)
Partner Projektu – Straßenbauamt Bautzen / Urząd Budowy Dróg w Bautzen (SBA BZ)


Umowa Partnerska między Partnerem Wiodącym, a Partnerem Projektu podpisana została 24 czerwca 2009 roku. Umowa o dofinansowanie została podpisana 19 kwietnia 2010 roku.

Kwota dofinansowania:

Całkowita wartość projektu: ok. 18,2 mln EUR
Kwota dofinansowania z EFRR: ok. 7,8 mln EUR
w tym:
Całkowita wartość Projektu Partnera Wiodącego – DSDiK: 16,7 mln EUR
Dofinansowanie z EFRR: 6,5mln  EUR – 40 %

Termin realizacji:
Rozpoczęcie realizacji projektu: XII 2009 r.
Podpisanie umowy z Wykonawcą robót budowlanych: V 2010 roku
Realizacja robót budowlanych: XII 2013
Zakończenie finansowe realizacji projektu: XII 2015 r.