rozmiar czcionki: A | A | A

Konferencja pt. „Promocja produktów regionalnych”

26.06.2018 12:58

Dnia 21 czerwca 2018 roku we Wrocławiu odbyła się Międzynarodowa Konferencja pt. „Promocja Produktów Regionalnych” organizowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Celem Konferencji było poznanie działań marketingowych związanych z produktami regionalnymi w Saksonii i Brandenburgii oraz prezentacja podjętych działań na Dolnym Śląsku.

Konferencja, którą otworzył Dyrektor Wydziału Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego Paweł Czyszczoń zgromadziła kilkudziesięciu uczestników związanych z kulinariami i produktami regionalnymi, które aktualnie tworzą fundament kuchni dolnośląskiej. Całość poprzedzona była wizytą roboczą na której przedstawiciele Saksonii i Brandenburgii mieli okazję poznać naturę Dolnego Śląska z której wywodzą się produkty.

Tematy, które były omawiane podczas Konferencji to:
- „Produkty regionalne, tradycyjne na Dolnym Śląsku”
    Prowadzący: Dyrektor Wydziału Obszarów Wiejskich Paweł Czyszczoń
- „Program Zielonej Doliny pod kątem produktów wysokiej jakości, oraz innowacyjnej żywności” Uniwersytet Przyrodniczy
    Prowadzący: Dr inż. Maciej Oziembłowski
- „Kulinarny Szlak Dolnego Śląska” Dolnośląska Organizacja Turystyczna
    Prowadzący: Pani Barbara Jakimowicz-Klein oraz Pan Wiesław Jurewicz
- „Marketing rolny w Saksonii“
    Prowadzący: Dagmar Rilke, Sächsisches Staatsministerium für Umwelt und Landwirtschaft
- „Portal dla konsumentów produktów regionalnych“
    Prowadzący: Detlev Richter (Saksoński Urząd Środowiska, Rolnictwa i Geologii), Sächsisches Landesamt für Umwelt, Landwirtschaft und Geologie
- „Marketing regionalnych produktów w Brandenburgii“  
    Prowadzący: Eduard Krassa, Dyrektor Departamentu Rozwoju Obszarów Wiejskich i Rolnictwa w Ministerstwie Rolnictwa Brandenburgii
- „Przykład produktu regionalnego Brandenburgii, który odniósł sukces”
    Prowadzący: Hanka Mittelstädt, Dyrektor Ucker-Ei GmbH, Przewodnicząca „pro agro” stowarzyszenia na rzecz promocji obszarów wiejskich w regionie Brandenburgia – Berlin

Ponadto  możliwość zapoznania się z częścią wyjątkowych produktów pochodzących z Dolnego Śląska zwieńczyła całość spotkania. Były to produkty takie jak: szparagi delikatesowe, ogórki konserwowe oraz patisony konserwowe Zakładu Handlu i Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego „Ścinawa” s.c.; soki o smaku jabłkowym, jabłkowo-wiśniowym oraz jabłkowo-miętowym z „Maciejowego Sadu”; miód lipowy, rzepakowy oraz gryczany ze „Spiżarni Miodowej”; miód akacjowy i lipowy z Pasieki „Zuzia”;  sok z kapusty kiszonej, kiszonego buraka oraz czerwonej kiszonej kapusty Gospodarstwa Rolnego M. Sznajder;  ser kozi młody, ser kozi dojrzewający, ser krowi solankowy, ser krowi dojrzewający od producenta „Golddom”; kiełbasa domowa z Zawidowic, kabanosy z Zawidowic oraz salceson golonkowy z Masarni Bronisław Urbanowski.


Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach  Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 - Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.