rozmiar czcionki: A | A | A

Nowa hala serwisowa Kolei Dolnośląskich powstanie do końca tego roku

08.09.2017 07:36 07:36

W uroczystości zawieszenia wiechy, w której uczestniczył Jerzy Michalak, członek zarządu województwa dolnośląskiego zakończył się kolejny etap budowy hali serwisowej Kolei Dolnośląskich, która powstaje w Legnicy przy ulicy Pątnowskiej. W nowym ośrodku będą wykonywane podstawowe przeglądy pociągów elektrycznych i spalinowych. Własne zaplecze serwisowe, które zostanie uruchomione jeszcze w grudniu tego roku, to dla spółki znaczące oszczędności, a dla społeczności lokalnej kilkadziesiąt nowych miejsc pracy.

Budowa nowej hali serwisowo-naprawczej Kolei Dolnośląskich to inwestycja w ramach ambitnego planu rozwoju spółki, która odnotowuje kolejne rekordy w zakresie realizowanych usług. Obecnie przewoźnik serwisuje swoje pociągi w dzierżawionym obiekcie w Miłkowicach, ale już wkrótce całe zaplecze techniczne zostanie przeniesione do nowoczesnej hali w Legnicy, w której do użytku oddane zostaną 3 tory serwisowe. Na ponad 2 tysiącach metrów kwadratowych będą mogły odbywać się prace przy czterech pociągach jednocześnie.


- Własny, nowoczesny obiekt serwisowy to bardzo istotny krok z punktu widzenia wszystkich inwestycji Kolei Dolnośląskich. Sukcesywnie odbieramy kolejne nowe pociągi, co dodatkowo zwiększa nasze zapotrzebowanie na profesjonalną i wydajną obsługę techniczną. Budowa nowej hali to duże oszczędności dla spółki, a co najważniejsze – szansa na trwałe zapewnianie najwyższej jakości przewozów naszym pasażerom - podkreśla Piotr Rachwalski, prezes zarządu Kolei Dolnośląskich.


Utrzymanie właściwego poziomu technicznego taboru dotychczas było przez Koleje Dolnośląskie zlecane podmiotom zewnętrznym. Według szacunków spółki uruchomienie własnej placówki serwisowo-naprawczej to w perspektywie najbliższych dziesięciu lat oszczędności rzędu 22 milionów złotych. Na inwestycji skorzysta też Legnica – w obiekcie przy Pątnowskiej powstanie kilkadziesiąt nowych miejsc pracy.



Rozbudowujemy siatkę połączeń, wprowadzamy na tory tabor najnowszej generacji - poprawiamy komfort i bezpieczeństwo podróży. Cieszę się, że dynamiczny rozwój KD ma też dodatkowy, bardzo istotny wymiar w postaci wzrostu zatrudnienia w specjalistycznych ośrodkach w naszym regionie - komentuje Jerzy Michalak, członek zarządu województwa dolnośląskiego.


Koleje Dolnośląskie to działająca od 2007 roku jedna z najdynamiczniej rozwijających się spółek kolejowych w kraju. W ubiegłym roku przewiozły ponad 7 milionów pasażerów. Znakiem firmowym należących do samorządu województwa kolei są komfortowe warunki podróży w nowoczesnych pociągach z profesjonalną obsługą. Przewoźnik ma obecnie do dyspozycji 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 25 pojazdów spalinowych, a do końca roku tabor powiększy się o jedenaście nowoczesnych pięcioczłonowych pociągów NEWAG serii IMPULS.