rozmiar czcionki: A | A | A

Promocja oferty gospodarczej Dolnego Śląska

18.06.2020 10:10

Targi branżowe, misje gospodarcze i szeroka akcja informacyjna – tak Dolny Śląsk planuje pomóc lokalnym przedsiębiorcom w zaprezentowaniu swojej oferty na globalnym rynku. Pomoże w tym projekt promocji oferty gospodarczej regionu zaprezentowany dziś przez wicemarszałka Grzegorza Macko.

Globalizacja gospodarki to wyzwanie dla wielu firm, a zdolność do zaprezentowania oferty na rynkach zagranicznych staje się kluczowym elementem budowania konkurencyjności przedsiębiorstw.


- W ramach tego projektu planujemy wzmocnić rozpoznawalność dolnośląskich przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym oraz ułatwić nawiązywanie kontaktów handlowych za granicą w obszarach regionalnych inteligentnych specjalizacji takich jak:  aerospace, spożywczej oraz farmaceutyczno-kosmetycznej – wyjaśnia marszałek Cezary Przybylski.


Głównymi działaniami przewidzianymi do realizacji w projekcie są: udział w wydarzeniach targowych oraz wspólne misje gospodarcze samorządu i biznesu. Przedsięwzięcie jest kontynuacją realizowanego już w latach ubiegłych projektu „Promocja gospodarcza województwa dolnośląskiego na rynkach krajowych i międzynarodowych”. Bazując na wcześniejszych doświadczeniach i opiniach uczestników samorząd województwa wzmacnia swoją ofertę wsparcia dla działań proeksportowych i proinwestycyjnych.


- Cieszę się, że w dobie globalizacji możemy umożliwić ekspansję małym dolnośląskim przedsiębiorcom na rynki zagraniczne – dodaje wicemarszałek Grzegorz Macko


Całkowita wartość projektu, który realizowany będzie przez Wydział Rozwoju Gospodarczego, to prawie 2 mln zł, a wszystkie wydarzenia zaplanowane w jego ramach odbędą się w obecnym i przyszłym roku. Dzięki działaniom podjętym przez samorząd lokalne mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z branż dolnośląskich regionalnych specjalizacji (żywności wysokiej jakości, aerospace oraz farmaceutyczno-kosmetycznej) zyskają szansę zaprezentowania swojej oferty na nowych rynkach.


Będzie to możliwe dzięki obecności na targach dedykowanych tym branżom m.in. w SIAL w Paryżu, Space Tech Expo w Bremie oraz Polagra Food w Poznaniu. Dodatkowo zaplanowane zostały misje gospodarcze do Tel Awiwu, Kijowa oraz Buenos Aires, sprofilowane pod kątem promocji sektora kosmicznego, spożywczego i kosmetycznego. Zarówno w ramach targów jak i misji gospodarczych istotnym elementem, oferowanym przedsiębiorcom będzie wsparcie przy organizacji spotkań B2B. Projekt zostanie sfinansowany dzięki funduszom europejskim. Kwota dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego przekroczy 1,6 mln. złotych.