rozmiar czcionki: A | A | A

76. Międzynarodowe Targi Grüne Woche

28.01.2011 16:30

Ogórki kiszone i kapusta, patisony konserwowe, chleb orkiszowy, miód wrzosowy oraz naturalny sok jabłkowy. Nie zabrakło również dolnośląskich wędlin i pasztetów. A wszystko to było można zobaczyć i spróbować na największych i najważniejszych w Europie targach branży rolno-spożywczej „Grüne Woche” 2011 w Berlinie. Województwo dolnośląskie prezentowało tam swoje regionalne produkty spożywcze. W targach uczestniczyli członek zarządu Włodzimierz Chlebosz oraz przedstawiciele Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że Polska należy do największych eksporterów jabłek na świecie. Dlatego, to właśnie jabłko z polskich sadów stało się nie tylko elementem przewodnim naszego stoiska narodowego, lecz także symbolem wszystkich działań promocyjnych związanych z udziałem Polski w targach. Zdrowym, tłoczonym na zimno sokiem jabłkowym pochwaliła się rodzina Karczewskich prowadząca Maciejowy Sad w Lutyni pod Wrocławiem. Jego proces produkcji polega na wyciskaniu soku ze świeżych owoców, co umożliwia zachowanie naturalnych witamin i składników.

Oprócz soku na dolnośląskim stoisku podczas targów prezentowane były m.in. : wyroby mięsne z ‘Galicji’ z Niemczy oraz Jacka Chmielowskiego z Sobótki, przetwory owocowo-warzywne (głównie ogórki i patisony konserwowe) z Zakładu Handlu i Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego ze Ścinawy,  słodycze z Manufaktury Draży Czekoladowych  DOTI ze Smolca, ogórki i kapusta kwaszona firmy Gór-Pak, ekologiczny chleb z Jordanowa oraz chleb orkiszowy z powiatu lubańskiego i miód wrzosowy z Borów Dolnośląskich.

Polska obecność na targach odbyła się pod hasłem „Polska… schmeckt!” (Polska smakuje). Obok tradycyjnych polskich piw i win goście mogli rozkoszować się daniami regionalnymi takimi jak golonka marynowana w piwie, kluski śląskie czy czerwona kapusta oraz tradycyjnymi dodatkami jak chleb staropolski, sos tatarski, chrzan, a także szeregiem marynowanych warzyw, z których słynie polska kuchnia. Podczas kilkudniowej imprezy zostało pokazane polskie dziedzictwo kulinarne, kulturowe oraz liczne atrakcje turystyczne naszego kraju i bogata oferta agroturystyczna.

Tegoroczne targi były szczególnym wydarzeniem, gdyż Polska przyjęła tytuł Kraju Partnerskiego Internationale Grüne Woche (IGW), a tym samym nasza żywność, była obecna we wszystkich działaniach promocyjnych tej prestiżowej imprezy. Powierzenie roli Kraju Partnerskiego nie tylko zwróciło, na Polskę i polską żywność wysokiej jakości, uwagę publiczności i mediów, lecz także zyskało szeroki, międzynarodowy wydźwięk.