rozmiar czcionki: A | A | A

Trzeci projekt także skupia się na problemach z brakiem informacji na temat edukacyjnych i zawodowych szans dla ludzi niepełnosprawnych i ich rodzin. Jego autorka – Magdalena Kempfert – jest nauczycielką w Zgorzelcu, gdzie pracuje jako bibliotekarka szkolna. W swoich badaniach posłużyła się kwestionariuszami i odbyła kilka pogłębionych wywiadów z uczniami niepełnosprawnymi, aby dowiedzieć się czegoś na temat sposobu wyboru instytucji edukacyjnej oraz planowania kariery wśród młodzieży. Wyniki badań pokazały, że zarówno ludzi niepełnosprawni, jak i pełnosprawni w Zgorzelcu mają wielką trudność w uzyskaniu informacji, które umożliwiłyby im zaplanowanie swej ścieżki edukacyjnej. W szkołach w Zgorzelcu nie istnieje praktycznie instytucja doradcy kariery zawodowej, a uczniów zazwyczaj posyła się do szkolnego psychologa lub pedagoga, którzy nie są w stanie dostarczyć profesjonalnej informacji na temat możliwości edukacyjnych. Magdalena postanowiła zatem założyć szkolne biuro informacji edukacyjnej w Zespole Szkół Technicznych w Zgorzelcu. Jej wybór padł na tę szkołę z uwagi na to, że jest stosunkowo duża, ma wielu uczniów i oferuje wiele różnych profilów. Jest ponadto dostępna dla uczniów niepełnosprawnych, a kierownictwo i administracja szkoły są ogólnie otwarte na nowe idee i w bliskiej przyszłości planują utworzyć klasy integracyjne. Oprócz pracy na rzecz uczniów tej szkoły, biuro informacji edukacyjnej Magdaleny będzie także współpracowało z innymi instytucjami edukacyjnymi w Zgorzelcu, organizując warsztaty i pozaszkolne programy. W swym projekcie Magdalena opisuje swą własną drogę, będącą przykładem osobistej determinacji i sukcesu, w trakcie której porozumiała się z administracją szkoły, urzędem miasta i przedstawicielami regionu, a następnie przygotowała wniosek o finansowanie projektu ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.