rozmiar czcionki: A | A | A

Paulina Borowska – absolwentka Public Relations w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Wolontariuszka w Międzynarodowym Instytucie Studiów nad Kulturą i Edukacją, aktywnie bierze udział w projektach realizowanych w IISCE.

Hana Červinkova – dyrektor Międzynarodowego Instytutu Studiów nad Kulturą i Edukacją Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, antropolog kultury z dużym doświadczeniem w stosowaniu badań terenowych, w szczególności co do metod zakładających czynny udział osób uczestniczących w projekcie, w procesie badawczym (tzw. Badania partycypacyjne/badania w działaniu).

Damian Dudała – pracownik Oddziału Dolnośląskiego Polskiego Związku Głuchych i Sekretarz Wojewódzkiej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych. W projekcie zatrudniony na stanowisku asystenta koordynatora projektu, odpowiedzialny za prowadzenie szkolenia dla animatorów społecznych z podstaw języka migowego.

Dorota Dzięcioł – pochodzi z Kłodzka, pracownik Uniwersytetu Wrocławskiego jako specjalista ds. studentów niepełnosprawnych. Codzienny kontakt ze studentami niepełnosprawnymi i kandydatami na studia umożliwia jej poznanie problemów i potrzeb oraz uzyskanie informacji co do sytuacji osób niepełnosprawnych na uczelni.

Magdalena Grodzicka – pochodząca z Bolesławca, mieszka i studiuje we Wrocławiu w Państwowym Pomaturalnym Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy (profi l teatralny). Jako wolontariuszka współpracuje z portalem Politechnika Wrocławska bez Barier.

Tomasz Groszek – rencista, poszukuje bezskutecznie pracy w miejscu zamieszkania. Interesuje się poezją (wydał już kilka tomów), fotografi ą (głównie fotografuje okolicę Gór Stołowych), muzyką i wycieczkami po górach. Ostatnio także rowerowe.

Agnieszka Karwas – dwudziestolatka urodzona i mieszkająca w Zgorzelcu. Zdała maturę w klasie ze specjalizacją technik ekonomista. W tym roku chce rozpocząć studia na wydziale pedagogiki terapeutycznej z rehabilitacją ruchową, aby swoje życie związać z zawodem umożliwiającym pomoc innym ludziom.

Magdalena Kempfert – dwudziestosiedmiolatka, mieszkanka Zgorzelca, bardzo zżyta z miastem i tutejszą społecznością. Szczególnie interesują ją sprawy ludzi z różnych przyczyn dyskryminowanych i skazanych na marginalizację, stąd też jej udział w warsztatach. W życiu jest szczęśliwą żoną i mamą. Z wykształcenia polonistka, jest doradcą zawodowym, obecnie pracuje w bibliotece szkolnej.

Karolina Kozera – mieszkanka Ząbkowic Śląskich, wolontariuszka w Stowarzyszeniu na rzecz Dzieci i Osób Niepełnosprawnych Ziemi Ząbkowickiej INTEGRACJA; studentka Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu na kierunku pedagogika specjalna, specjalność terapia zajęciowa. Od niedawna interesuje się amatorsko fotografią. Powodem uczestnictwa w projekcie jest chęć zdobycia nowych i cennych doświadczeń, które w przyszłości zaowocują w pracy z niepełnosprawnymi.

Ula Kłobuszewska – koordynatorka programów w Międzynarodowym Instytucie Studiów nad Kulturą i Edukacją. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. W projekcie obserwowała uczestników pod kątem zachowań międzyludzkich.

Piotr Kuruc – dwudziestoośmiolatek, rodowity ząbkowiczanin, nie ma zamiaru zmieniać miejsca zamieszkania. Zdobył kwalifikację w dziedzinie informatycznej i interesuje się komputerami, w szczególności grafiką komputerową, oraz fotografią. Niepełnosprawny, który mimo swojej niepełnosprawności zamierza być czynny zawodowo i aktywnie działać na rzecz osób niepełnosprawnych w Ząbkowicach Śląskich.

Mirosława Kwiatek – dyrektor Wydziału Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. W projekcie prowadziła szkolenia i konsultacje dotyczące pozyskiwania środków na zadania skierowane do osób niepełnosprawnych, finansowane w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Andrzej Łuszko – pracownik WTZ w Jaworze, zajmujący się osobami niepełnosprawnymi intelektualnie. Jako kurator społeczny pracuje w Sądzie Rejonowym w Jaworze i studiuje zaocznie na Uniwersytecie Opolskim. Interesuje się motoryzacją i fotografią i lubi spędzać wolny czas, pokonując dłuższe i krótsze trasy. Udział w projekcie był podyktowany chęcią zmiany sytuacji osób niepełnosprawnych, ale też zdobyciem nowego doświadczenia.

Andrzej Mańkowski – dyrektor Wydziału ds. Osób Niepełnosprawnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. W projekcie odpowiadał za dostarczenie animatorom wiedzy niezbędnej do zrozumienia sytuacji osób niepełnosprawnych w regionie i w całym kraju, ze szczególnym uwzględnieniem problemu ich dostępu do edukacji.

Piotr Mikiewicz – wicedyrektor Międzynarodowego Instytutu Studiów nad Kulturą i Edukacją Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. Jest socjologiem specjalizującym się w analizach funkcjonowania edukacji w kontekście społecznym.

Danuta Orzeszyna – główny specjalista w Wydziale ds. Osób Niepełnosprawnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. W projekcie prowadziła szkolenia i konsultacje dotyczące pozyskiwania środków na zadania skierowane do osób niepełnosprawnych w ramach programów Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych.

Monika Orzeszyna – inspektor w Wydziale ds. Osób Niepełnosprawnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, odpowiedzialna za koordynację administracyjno- finansową projektu.

Natalia Ostrowska – dwudziestolatka pochodząca ze Zgorzelca. Dzięki uczestnictwu w projekcie poznała wielu wartościowych ludzi uczęszczających na WTZ, stara się patrzeć na swoje miasto oczyma osoby niepełnosprawnej i w miarę swoich możliwości pomagać.

Jakub Ostrowski – starszy specjalista w Wydziale ds. Osób Niepełnosprawnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. W pierwszym okresie realizacji pracował jako koordynator projektu.

Patrycja Polczyk – dwudziestoośmiolatka mieszkająca w Piechowicach, studentka antropologii kultury w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Interesuje się antropologią i literaturą. Wzięła udział w projekcie ze względu na bliskość problemu, albowiem sama jest niepełnosprawna.

Marta Prorok – studentka resocjalizacji i terapii zajęciowej w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Pracuje jako wychowawca w świetlicy środowiskowej w Nowej Rudzie.

Rafał Rumianowski – dziewiętnastolatek pochodzący ze Zgorzelca. Należy do Hufca Zgorzelec Związku Harcerstwa Polskiego. Dzięki udziałowi w projekcie chce poznać możliwości realizacji swoich pomysłów w działaniach na rzecz osób niepełnosprawnych.

Irmina Rzewska – dwudziestopięciolatka pochodząca z Wałbrzycha, niepełnosprawna wzrokowo w stopniu umiarkowanym. Obecnie działa społecznie w Polskim Związku Niewidomych w Wałbrzychu, pełni funkcję członka zarządu koła.

Justyna Sąsiadek – pochodzi z Nowej Rudy, pracuje w organizacji pozarządowej Pro Publico Bono, której zadaniem jest pomoc niepełnosprawnym dzieciom i dorosłym oraz ich rodzinom. Dzięki projektowi będzie mogła realizować swoje pomysły, deklaruje, że „chce poświęcić swe życie pomocy innym”.

Tomasz Jakub Sysło – absolwent Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Malarz, grafik designer [www.tsy.art.pl], specjalista Departamentu Spraw Społecznych. W projekcie zajmował się opakowaniem grafi cznym pozytywnych działań animatorów.

Łukasz Szmigiel – student trzeciego roku antropologii kulturowej w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Projekt wspierał od strony praktyczno- technicznej – był operatorem kamery i „łowcą wywiadów”.

Mariusz Szmid, Sebastian Łapiński, Tomasz Bartczak – mieszkańcy Zgorzelca, uczestnicy WTZ. Każdy odpowiada za przydzielone zajęcia. WTZ to dla nich szansa na pracę na otwartym rynku pracy. Przez udział w projekcie chcieliby pomóc innym i zwiększyć swoje możliwości na znalezienie zatrudnienia w przyszłości.

Magdalena Szopian – pochodzi z okolic Ząbkowic Śląskich i od kilku lat studiuje we Wrocławiu. W tym roku ukończyła socjologię na Uniwersytecie Wrocławskim, specjalizacja służby socjalne, i ma zamiar rozpocząć naukę na kierunku animacja społeczności lokalnych. Wolny czas poświęca na różnorodną działalność społeczną, od wielu lat pracuje jako wolontariusz w kilku organizacjach pozarządowych zarówno we Wrocławiu, jak i w okolicach, z których pochodzi. Jej hobby to podróże, poznawanie nowych miejsc i nowych ludzi.


Tomasz Turek – student pedagogiki specjalnej oraz antropologii kulturowej w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Wolontariusz w Międzynarodowym Instytucie Studiów nad Kulturą i Edukacją. W projekcie uczestniczył jako członek Programu Praktyk Badawczych.

Aleksandra Zimnicka, Anna Szydłowska – dwudziestolatki mieszkające w Świebodzicach od urodzenia. Pracują jako wolontariuszki w Domu Pomocy Społecznej dla Chłopców prowadzonym przez Siostry Szkolne De Notre Dame. Powodem uczestnictwa w projekcie był pomysł na pozyskanie funduszy na zakup specjalnie wyszkolonego psa dla chłopców do dogoterapii.

      

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu INTERREG III A Wolny Kraj Związkowy Saksonia – Rzeczpospolita Polska (Województwo Dolnośląskie) oraz ze środków budżetu Województwa Dolnośląskiego