rozmiar czcionki: A | A | A

Konferencja podsumowująca projekt systemowy z PO KL pn. „Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarach ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych” w Subregionie Wrocławskim.

23.03.2015 15:50

W dniu 13 marca br. w siedzibie Państwowej Szkoły Muzycznej I i II Stopnia im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu odbyła się konferencja podsumowująca realizację w Subregionie Wrocławskim projektu systemowego z PO KL pn. „Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarach ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych”.

Fot./Źródło: DODN w Wałbrzychu

Projekt realizowany był w latach 2012-2015 przez Wydział Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Realizatorami działań w projekcie była oświatowa jednostka organizacyjna Samorządu Województwa Dolnośląskiego – Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu.

 

Województwo Dolnośląskie na konferencji reprezentowała Pani Małgorzata Medyk, Zastęca Dyrektora Wydziału Edukacji Nauki UMWD. W konferencji udział wzięła Pani Ewa Wolak, Poseł na Sejm RP - Członek Sejmowej Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży. Wśród zaproszonych gości znaleźli się przedstawiciele gmin będących organami prowadzącymi szkoły, które brały udział w projekcie, a także dyrektorzy znajdujących się w Subregionie Wrocławskim bibliotek pedagogicznych i ośrodków doskonalenia nauczycieli oraz przedstawiciele szkół uczestniczących w projekcie.

 

W projekcie udział wzięło łącznie 963 nauczycieli z 511 szkół podstawowych i gimnazjów zlokalizowanych na obszarach wiejskich Dolnego Śląska. W tym 375 nauczycieli (39%) to nauczyciele ze 182 ww. szkół zlokalizowanych w Subregionie Wrocławskim.

Całkowita wartość projektu wyniosła 1 548 344 zł, w tym wartość dofinansowania ze środków EFS to kwota 1 316 092 zł, natomiast 232 251 zł, to środki własne Samorządu Województwa Dolnośląskiego. Wartość udzielonego w ramach zakończonego projektu wsparcia dla wrocławskich nauczycieli, szkół i placówek oświatowych wyniosła w sumie 602 936 zł.

Fot./Źródło: DODN w Wałbrzychu
Fot./Źródło: DODN w Wałbrzychu
Fot./Źródło: DODN w Wałbrzychu
Fot./Źródło: DODN w Wałbrzychu
Fot./Źródło: DODN w Wałbrzychu
Fot./Źródło: DODN w Wałbrzychu

„Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarach ICT i nauk matematyczno -przyrodniczych”

Źródło: DODN we Wrocławiu.

Projekt systemowy pn. „Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarach ICT i nauk matematyczno -przyrodniczych” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty.

Beneficjent systemowy: Samorząd Województwa Dolnośląskiego/Wydział Edukacji i Nauki UMWD.

Realizator projektu: Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu.
 

Termin realizacji: 01.09.2012 r. – 28.02.2015 r.
Wartość projektu: 1 548 344,59 zł, w tym dofinansowanie z Unii Europejskiej 1 316 092,90 zł.


Celem głównym projektu jest podniesienie kwalifikacji zawodowych 963 nauczycieli ze szkół podstawowych i gimnazjów z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych z wykorzystaniem ICT.

Cel główny jest realizowany poprzez realizację następujących celów szczegółowych:
1. Podniesienie kompetencji 963 nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych szkół podstawowych i gimnazjów z obszarów wiejskich do pracy z uczniami metodą obserwacji, doświadczenia i eksperymentu z wykorzystaniem pracowni przyrodniczych i ICT.
2. Rozwinięcie umiejętności konstruowania projektu edukacyjnego z wykorzystaniem pracowni przyrodniczej przez 963 nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych ze szkół podstawowych i gimnazjów z obszarów wiejskich jako podstawy holistycznego nauczania przedmiotów przyrodniczych i matematycznych.
3. Podniesienie przez 963 nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych ze szkół podstawowych i gimnazjów z obszarów wiejskich umiejętności wykorzystania platformy Fronter do planowania i realizacji zadań z uczniami
.


Zaplanowane do osiągnięcia w projekcie wskaźniki:
- 963  przeszkolonych nauczycieli (w tym: 501 nauczycieli przyrody zatrudnionych w szkołach podstawowych na obszarach wiejskich województwa dolnośląskiego (31 grup x śr. 16 osób) i 462 nauczycieli matematyki zatrudnionych w szkołach podstawowych gmin wiejskich i wiejsko-miejskich oraz nauczycieli matematyki, biologii, fizyki, geografii, chemii zatrudnionych w szkołach gimnazjalnych na obszarach wiejskich województwa dolnośląskiego (38 grup x śr. 12 osób)).
- 963 certyfikaty potwierdzających ukończenie szkolenia.
- 963 przeszkolonych nauczycieli zdobędzie umiejętność wykorzystania otrzymanych w projekcie zestawów edukacyjnych  w prowadzonych przez siebie w szkole zajęciach z uczniami.
- 963 przygotowane przez nauczycieli projekty edukacyjne
- 963 nauczycieli nabędzie nowe kompetencje w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i zastosowania technologii informacyjnych w nauczaniu.

Od początku realizacji projektu do końca 2014 r. w ramach projektu zrealizowano 4707 godzin szkoleniowych, przeszkolono 955 nauczycieli, w tym:
- w ramach kursu 40 h pn. „Obserwacja, doświadczenie, eksperyment w nauczaniu przyrody z wykorzystaniem ICT” - 440 godzin dydaktycznych, 208 nauczycieli
- w ramach kursu 60 h pn. „Myślenie naukowe i matematyczne w naukach przyrodniczych” – 2267 godzin dydaktycznych, 454 nauczycieli;
- w ramach kursu 100 godzin pn. „Praca badawcza i myślenie naukowe w nauczaniu przyrody” – 2000 godzin dydaktycznych, 293 nauczycieli.

 

Zapraszamy na stronę internetową projektu: www.dodn.wroclaw.pl/pkn94/

Źródło: DODN we Wrocławiu
Źródło: DODN we Wrocławiu