rozmiar czcionki: A | A | A

Konferencja podsumowująca projekt systemowy z PO KL pn. „Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarach ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych” w Subregionie Jeleniogórskim.

23.03.2015 15:15

W dniu 10 marca br. w Auli Politechniki Wrocławskiej w Jeleniej Górze odbyła się konferencja podsumowująca realizację w Subregionie Jeleniogórskim projektu systemowego z PO KL pn. „Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarach ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych”.

Fot./Źródło: DODN w Wałbrzychu

Projekt realizowany był w latach 2012-2015 przez Wydział Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Realizatorami działań w projekcie była oświatowa jednostka organizacyjna Samorządu Województwa Dolnośląskiego – Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu.

 

Województwo Dolnośląskie na konferencji reprezentowała Pani Małgorzata Medyk, Zastępca Dyrektora Wydziału Edukacji Nauki UMWD. Wśród zaproszonych gości znaleźli się przedstawiciele gmin będących organami prowadzącymi szkoły, które brały udział w projekcie, a także dyrektorzy znajdujących się w Subregionie Jeleniogórskim bibliotek pedagogicznych i ośrodków doskonalenia nauczycieli oraz przedstawiciele szkół uczestniczących w projekcie.

 

W projekcie udział wzięło łącznie 963 nauczycieli z 511 szkół podstawowych i gimnazjów zlokalizowanych na obszarach wiejskich Dolnego Śląska. W tym 167 nauczycieli (17%) to nauczyciele z 97 ww. szkół zlokalizowanych w Subregionie Jeleniogórskim.

 

Całkowita wartość projektu wyniosła 1 548 344 zł, w tym wartość dofinansowania ze środków EFS to kwota 1 316 092 zł, natomiast 232 251 zł, to środki własne Samorządu Województwa Dolnośląskiego.

 

Wartość udzielonego w ramach zakończonego projektu wsparcia dla jeleniogórskich nauczycieli, szkół i placówek oświatowych wyniosła w sumie 268 507 zł.

Fot./Źródło: DODN w Wałbrzychu
Fot./Źródło: DODN w Wałbrzychu
Fot./Źródło: DODN w Wałbrzychu
Fot./Źródło: DODN w Wałbrzychu

„Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarach ICT i nauk matematyczno -przyrodniczych”

Źródło: DODN we Wrocławiu.

Projekt systemowy pn. „Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarach ICT i nauk matematyczno -przyrodniczych” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty.

Beneficjent systemowy: Samorząd Województwa Dolnośląskiego/Wydział Edukacji i Nauki UMWD.

Realizator projektu: Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu.
 

Termin realizacji: 01.09.2012 r. – 28.02.2015 r.
Wartość projektu: 1 548 344,59 zł, w tym dofinansowanie z Unii Europejskiej 1 316 092,90 zł.


Celem głównym projektu jest podniesienie kwalifikacji zawodowych 963 nauczycieli ze szkół podstawowych i gimnazjów z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych z wykorzystaniem ICT.

Cel główny jest realizowany poprzez realizację następujących celów szczegółowych:
1. Podniesienie kompetencji 963 nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych szkół podstawowych i gimnazjów z obszarów wiejskich do pracy z uczniami metodą obserwacji, doświadczenia i eksperymentu z wykorzystaniem pracowni przyrodniczych i ICT.
2. Rozwinięcie umiejętności konstruowania projektu edukacyjnego z wykorzystaniem pracowni przyrodniczej przez 963 nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych ze szkół podstawowych i gimnazjów z obszarów wiejskich jako podstawy holistycznego nauczania przedmiotów przyrodniczych i matematycznych.
3. Podniesienie przez 963 nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych ze szkół podstawowych i gimnazjów z obszarów wiejskich umiejętności wykorzystania platformy Fronter do planowania i realizacji zadań z uczniami
.


Zaplanowane do osiągnięcia w projekcie wskaźniki:
- 963  przeszkolonych nauczycieli (w tym: 501 nauczycieli przyrody zatrudnionych w szkołach podstawowych na obszarach wiejskich województwa dolnośląskiego (31 grup x śr. 16 osób) i 462 nauczycieli matematyki zatrudnionych w szkołach podstawowych gmin wiejskich i wiejsko-miejskich oraz nauczycieli matematyki, biologii, fizyki, geografii, chemii zatrudnionych w szkołach gimnazjalnych na obszarach wiejskich województwa dolnośląskiego (38 grup x śr. 12 osób)).
- 963 certyfikaty potwierdzających ukończenie szkolenia.
- 963 przeszkolonych nauczycieli zdobędzie umiejętność wykorzystania otrzymanych w projekcie zestawów edukacyjnych  w prowadzonych przez siebie w szkole zajęciach z uczniami.
- 963 przygotowane przez nauczycieli projekty edukacyjne
- 963 nauczycieli nabędzie nowe kompetencje w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i zastosowania technologii informacyjnych w nauczaniu.

Od początku realizacji projektu do końca 2014 r. w ramach projektu zrealizowano 4707 godzin szkoleniowych, przeszkolono 955 nauczycieli, w tym:
- w ramach kursu 40 h pn. „Obserwacja, doświadczenie, eksperyment w nauczaniu przyrody z wykorzystaniem ICT” - 440 godzin dydaktycznych, 208 nauczycieli
- w ramach kursu 60 h pn. „Myślenie naukowe i matematyczne w naukach przyrodniczych” – 2267 godzin dydaktycznych, 454 nauczycieli;
- w ramach kursu 100 godzin pn. „Praca badawcza i myślenie naukowe w nauczaniu przyrody” – 2000 godzin dydaktycznych, 293 nauczycieli.

 

Zapraszamy na stronę internetową projektu: www.dodn.wroclaw.pl/pkn94/

Źródło: DODN we Wrocławiu
Źródło: DODN we Wrocławiu