rozmiar czcionki: A | A | A

Samorząd Województwa nagradza innowacyjne pomysły młodych Dolnoślązaków

19.05.2015 10:57 10:57

19 maja w Zamku Topacz odbyła się uroczysta gala podsumowująca dwa konkursy na innowacyjne projekty badawcze, w których łącznie wzięło udział ponad 500 uczniów z Dolnego Śląska. Nagrody za najlepsze pomysły i ich realizację wręczał marszałek Cezary Przybylski.

Gala w Topaczu połączyła finały dwóch przedsięwzięć realizowanych przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego.


Pierwsze to konkurs na „Uczniowskie Mini Projekty Badawcze w zakresie innowacyjnego zastosowania w praktyce wiedzy z obszaru danego zawodu”, realizowany w ramach projektu systemowego „Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku  II”. Do konkursu dopuszczono 164 projektów, w realizację których zaangażowanych było 443 uczniów dolnośląskich szkół zawodowych. Uczniowskie pomysły były realizowane w obszarze 38 zawodów. Projekt mógł mieć charakter badawczy lub wykonawczy, np. w postaci modelu, pomocy naukowej, patentu technologicznego.


Drugi konkurs, „Uczniowskie Mini Projekty Badawcze w zakresie innowacyjnego zastosowania w praktyce wiedzy z obszaru nauk przyrodniczych”, przeznaczony był dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Pomysły mogły obejmować zagadnienia z obszaru biologii, chemii i fizyki. Do konkursu przyjęto 36 projektów, w realizację których zaangażowanych było 88 uczniów. Przedsięwzięcie zostało w całości sfinansowane z budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego.


Celem obu konkursów było zachęcanie młodych Dolnoślązaków do realizacji innowacyjnych projektów naukowych, popularyzowanie i sprzyjanie rozwojowi młodych talentów, inspirowanie uczniów do rozpoczynania swojej przygody z nauką oraz wspieranie ich zainteresowań.


Uczniowskie Mini Projekty Badawcze były oceniane przez komisje konkursowe, w skład których, oprócz przedstawicieli ze strony organizatora, wchodzili eksperci w poszczególnych dziedzinach – pracownicy naukowi dolnośląskich uczelni wyższych oraz Wrocławskiego Centrum Badań EIT+. Ocenie podlegała zawartość merytoryczna projektu, sposób jego prezentacji oraz odpowiedzi na szczegółowe pytania członków komisji i publiczności, złożonej z pozostałych uczestników konkursu.